Masa kat Puteri Pacific.

Yang syok.

i. Sampai airport, Jaja amik ngan JHR 2901 beliau…
ii. Best dapat lepak dan buat inspection di rumah pengantin baru…sape lagi, Jaja dan Abang lah..
iii. Sampai2 je kat hotel, dah ada mamat cam ensem (MCE) tegur…I like! (saya memang suka allergic ngan orang hensem…) Kejadian ini terjadi masa dalam lif. (dari tingkat 10 ke lobby)

MCE : Hai. Dari mana?
Aku : M*KJR. Sama kan? (konfiden je aku…)
MCE : A ah…
Aku : (Dalam hati…yes!!) Dari mana?
MCE : Perak…
Aku : Owh…saya dari HQ.
MCE : (Dalam hati…tak tanya pon!)
Aku : Sama ngan J*eg lah kan? (J*eg ialah Director RSD Perak…)
MCE : Hmm…J*eg? (sambil berkerut)
Aku : Takkan tak kenal?
Tetiba…ting…(dah sampai lobi…)
MCE : Okaylah…
Aku : Ok. Jumpe esok…

iv. Dapat jumper geng2 RSD yang lain…heheh.
vi. Dapat jumpe Luke..(kawan Apai..) yang sudi bawak aku reronda JB…
vii. Dapat tidur di tilam empuks…
vii. Dapat soping baju dan kasut murrah dan cantik!

Yang tak syok.

i. Jaja outstesen plak, tak dapat nak lepaks ngan dia…
ii. Luke pun sama…aku datang JB dia kena gi Putrajaya pulak…
iii. Iron tak disediakan kat bilik okayy…Have to go down to 4th floor to iron baju..terpaksalah I iron semua baju di hari pertama. Hampeh. Malu I usung baju dari atas ke bawah, dari bawah ke atas pulak…guna lif guest okkay!
iv. Makanan tidak grand…(tak macam AGM yang lain2 sebelum ni…) Kenyataan ini disahkan oleh Presiden Persatuan Ampunya Lori Pan Asian Malaysia (PERPISMA) okkay…
vi. Kena jadi pencatit minit AGM…(okay, tak kisah, sebab jadi pencatit la I have to be in JB..)
vii. Yang paling penting! I didn’t meet that MCE sampailah abis meeting…Penat je I melangut di Kaunter Pendaftaran on the first day seminar! Hampehs.
viii. Tak dapat gi Uniquely Singapore…(ingat balik bolehlah buat iklan nyanyi lagu Uniquely Singapore sambil siram pokok bunga..)

KP panggil dowh…takutnya! chiao!!!

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

8 thoughts on “Masa kat Puteri Pacific.”

Tinggalkan Jawapan

