terfikir pulak…

Bukan tak de kerja. Tapi sepatutnya ada mesyuarat pengurusan pagi ni. Tapi BB pulak kena hadir mesyuarat dengan RTD pulak. Hmmm…tadi dah berhempas pulas buat laporan prestasi perbelanjaan 2007. Belum lengkap lagi, ada RSD States yang belum hantar complete report diorang. Lagipun, belum habis tempoh AKB lagi. So, kalau buat minggu ni, lepas tempoh AKB on 11th kena update lagi report.

Breakfast nasi lemak ayam rempah tadi. Hui.🙂 Memang mantap kalau hari Rabu, memang sarap istimewa sikit. Alamak BB panggil mesyuarat pulak. Sambung nanti lah!

Oh eh…yang terfikir pulak tu…saya sebenarnya baca blog era.. .then terfikir pulak, best jugak kalau saya mula menulis sekarang…masalahnya kan, apa agaknya yang saya nak tulis. Dulu saya ada baca confessions of an old boy (kat mana buku saya ni eh? saya lupa..) cerita mengenai seorang bekas Pegawai MCS (Datuk Hamid) yang berkhidmat pada zaman Tunku. Banyak sangat pengaruh seorang MCS pada masa tu. Bekerja kuat dalam usaha mencapai kemerdekaan. Kalau kerja saya sekarang macam kerja Datuk Hamid tu, haruslah banyak perkara yang boleh saya kongsi.

Tapi tulah, fikir-fikir kerja saya sangatlah rutin. Sibuk saya bermusim dan saya terlibat, lebih kepada kewangan. Bukan macam rakan-rakan yang lain yang kerja ikut spesifikasi. Nama saja saya bekerja di RSD, tapi bab-bab keselamatan jalan raya ni, hai…tak lepas par rasanya. Tapi tak pe, saya boleh masterkan diri dalam bahagian kewangan. Insya Allah…

Ada juga perasaan nak menulis sesuatu yang serius, yang mencerminkan perkara-perkara signifikan yang berlaku di persekitaran saya ni. Isu-isu semasa. Bukan tak pernah berperasaan nak review isu-isu serius dari pandangan mata, hati, jiwa dan minda saya. Tapi, saya pun sedar saya bukan mengambil berat mana pun. Tidak berkesempatan satu hal. Lagipun, dah ramai yang buat macam tu.

Hmmm…

p/s : Harap-harap hari ini Uncle Mohan rumah no.14 idaman saya dan nolee akan call and confirm us about the house. Hopefully.

😉

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

18 thoughts on “terfikir pulak…”

  1. chah,

    rumah no.14 dan home no.7 macam adik beradik plak🙂

    hopefully chah dapat sewa rumah no.14 tu, amin!

    gudlak!gudlak!gudlak!

  2. akak pn terkena sindrom tuka2 themes mcm sy aritu jugak ke? kui3.

    owh, nk pindah umah eh? kt mn pulak? dlm putrajaya lg or luar?

  3. pasal nak menulis tu, aku rasa buat masa ni ko bleh la kumpul skit2 peristiwa2 yg signifikan disekeliling kita..dah tua2 skit sok bleh la buat autobiografi ke..buku ke…

  4. ida, rumah no.14 tu tidak ditakdirkan untuk kami…😦

    ixora…doakan theme yang ni stay lama2

    en.azhar…nasi lemak ayam berempah 2 bungkus, satu sarapan dan satu lunch..heheh

    mama, that’s one good idea. macam aku akan glamer one day!😛

    kak nana…komen jugak lah…

    oren…oh eh? heheh…buku Tun Dr. Ismail (bukan kerana nama) ko pun ada pada aku. Lum abis lagi…

    medcham, buku tu berguna tao! rujukan wajib untuk ptk! yak a au!!🙂

  5. no 14 bukan rezeki kami.. uncle mohan mungkin ada sebab tersendiri berpendirian begitu.. thanks to che din..for the rescue.. hehe aku lupa lak no brape..

Tinggalkan Jawapan

