Ayat-ayat cinta…

Apa? Aku tak kan tulis ayat-ayat cinta lah. Huh.

Novel karya Habiburrahman El Shirazy, Ayat-ayat cinta ni mungkin dah lama keluar. Aku baru terbaca mengenainya di beberapa blog rawak yang sempat aku singgah minggu-minggu lepas. Semasa menjenguk rak buku/novel si Nolee, tetiba mata aku tertumpu ke novel Ayat-ayat cinta ni. Wow, Nolee baca buku nih!

“Pinjam!” kata aku. “Dah lama aku carik buku ni. (dari minggu lepas je pun…)”

“Ambik lah! Kira okay jugak buku ni, aku boleh abiskan dengan cepat jugak lah.”

“Aku ada baca 2-3 review buku ni. Teruja rasanya nak baca jugak!”

Aku mula baca buku ni hari Khamis malam (1 Muharram) dan aku dah habiskan jam 3 pagi, Ahad. Cepat!

Buku ni menarik bagi aku. Terasa macam aku masuk dalam ceritanya. Entahlah aku tak reti nak reviu. Haha. Cakap bolehla. Tulis, malas.

Ada movie based on this novel!

cover-ayat_ayat-cinta_kcl.jpg

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

12 thoughts on “Ayat-ayat cinta…”

  1. kak nanas, novel lah…

    nolee…itu aku tak pasti lah pulak. dekat indon pun belum kuar lagi rasanya…tunggu jelah..silap2 jadi cam ada apa dengan cinta…cd cetak rompak kuar dulu baru panggung nak tayang…hmmm

  2. knizam…itu gambar kereta2 mainan adik yang darjah 2. dia sendiri yang amik gambar tu…

    azhar, oh ye? thanks for the info. jap lagi sampai la di Malaysia agaknya…

    en_me, movie saya tak tahu lah ada sarikata ke tak…tapi kalau novel tu sudah disuaikan dengan bahasa Malaysia rasanya…

    eheh..kak nanas…eheheh🙂

Tinggalkan Jawapan

