Mengidam…

Hari itu jumpa chech di rasa, alamanda. Chech tengah berangan nak pilih makanan apa nak dimakan. Saya lambai2 then dia pun datang ke meja saya dan nolee.

Chech : Aku duk tengok. Echah ke Lola. Echah ke Lola. (Lola is my lookalike (they said la) from the same batch)
Me : Echah la chech!
Nolee : Makan apa?
Chech : Mengidam ni. Kue teow echah pastu mee kari echah.
Me : Hmmmm… (dalam hati : bangga) hahaha😛

I knew she’s kidding but it made my day. Haha.🙂

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

7 thoughts on “Mengidam…”

  1. Eh, I wasn’t kidding. Tengok sayur mi kari tu pun dah terliur. Haha! Kueytiow goreng tu dah dapat.

    In fact, I’ve asked my mom to cook mi kari during the weekend (!) (See, I wasn’t kidding)

  2. bestnya dapat memasak utk makan beramai-ramai..

    ida cuma masak utk makan sorang-sorang😦 <- kata2 berhiba

    apapun, keep up the good work. ida rasa nk start kumpul nuku resipi la, chah.. senang nk masak proper utk orang lain makan. kalu ida makan sorang, sekadar campak-mencampak je macam pagi ni😉

  3. chech, huhu..mesti yang mak chech masak lagi syok!

    nolee, jom!

    kak nana…yeah, mee kari! yak a au!

    shida…takpe…dah mantap nanti masak la banyak2 panggil kami makan..heheh

    ixora, baca sampai dua tiga kali…blur? kenapakah?🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s