Rindu?

Hello, do you miss me
I hate to hear you say you don’t…

Apa rindu tu
Macam teringat-ingat selalu

Apa rindu tu
Buat diri rasa jauh dan sayu

Apa rindu tu
Buat lena pun terganggu

Apa rindu tu
Buat hati mula cemburu

Apa rindu tu
Rasa kasih yang terlalu

Apa rindu tu
Menguji hati dan kalbu

Apa rindu tu
Rasa ingin dekat selalu

Apa rindu tu
Apa-apalah labu!

๐Ÿ™‚

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

28 thoughts on “Rindu?”

  1. haiya pandai la ini budak bermadah pujangga…

    aku tak pandai mengarang puisi
    tidak ku pandai bermadah berseni
    satu kalimah yg ku seikhlas tahu
    apa kah itu…
    hahahah sungguh tak terror!
    dah la ciplak..๐Ÿ˜†

  2. niza, thanks. glad u like it…๐Ÿ˜‰

    kak nanas…hehe terima kaseyh!

    t.a.t.a, rindu buat kita lesu? maybe kut…sape yang rasa dia faham la tu…

    t.a.t.a (lagi) ehmmm macam familiar je ayat2 yang dilampirkan tew…ahah

    oren…rindu tu subjektif…ahah๐Ÿ˜‰

  3. rindu pd kedamaian
    rindu pd ketenangan
    rindukan kesejahteraan
    dan juga kebahgiaan…

    hehehe…cubaan utk sambung lagu nasyid diatas walaupn aku tahu tak betul pn lirik aku tulis tu

  4. clap clap clap for ecah..
    semakin aktif bermadah pujangga sekarang..
    clap clap clap..

    patut laa ada orang takleh tido semalam..hahahaha

  5. sufi, layan je pi…tak reti pun tak per…

    zuriaf…rindu sama aku kah? hehe miss you too… (larrrrikkkk!!! nanti gadis itu marah…)๐Ÿ˜›

    kak nana…tertina pun tertina lah…maleh nak betulkan..tak ori lah nanti huhu๐Ÿ˜‰

    nolee…hmaboi perli nampak…aku taulah aku bangun lambat pagi tadi…huhu

    t.a.t.a, jangan suka ciplak2 tau! jangan amalkan! tapi amalkan 5M!

  6. gilalah…can i tag it? !! i meant thwe poem…i tag it ek dear..and post at my blog…surely i putthere..courtesy from shahzere…orait?

  7. aku rindu kamu,
    aku sayang kamu,
    aku cinta kamu..
    tapi di mana kamu,
    mengapa kau menghilang,
    mengapa kau buat
    aku terseksa begini.
    aku bukanlah pohon jati,
    tidak sekuat tsunami,
    tidak juga segagah halilintar
    membelah bumi.
    aku tak mampu hadapi semua ini
    sendiri.
    aku perlukan kamu,
    kerna kaulah segala-galanya
    bagi diriku,
    janganlah kau menjauh
    dari diriku lagi,
    hidup dan matiku,
    hanyalah untukmu.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s