Tentang Seseorang…

Teruntukmu hatiku, ingin kuberbicara
Merangkai semua tanya imaji yang terlintas
Berjalan pada satu
Tanya selalu menggangguku…
Seseorang itukah dirimu kasih…Kepada yang tercinta
Inginnya kumengeluh
Semua resah di diri
Mencari jawab pasti

Akankah seseorang yang kuimpikan kan hadir
Raut halus menyelimuti jantungku…
Cinta hanya lah cinta
Hidup dan mati untukmu
Mungkinkah semua tanya kau yang jawab..

Dan tentang seseorang
Itu pula dirimu
Ku bersumpah akan mencinta…

Sometimes, we do feel that we really love somebody, and at that time, we are so sure that no matter what happens, nothing can change the fact. But in other time, there’s something will cross our mind, simple things that makes us wonder, do we really love that person. Then we started to question ourselves, if this is real, are we sure about it?

The thing is, love is something subjective. We may not feel loved by the particular person, but we still love the person we love. Why? That’s something mystery about love.

Not everyone can be really sure if they made the right decision in choosing the person they wanted to be in love, but in the end, none of any issues rise will matter, because the most important thing is, we know that, we love each other.

So, I think, it’s important to tell people we love that we love them…

I love you friends, thanks for always being around.

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

11 thoughts on “Tentang Seseorang…”

  1. lagu ni eric nyanyikan? zaman2 ada apa dgn cinta dulu. a good song.

    i’ve tried to tell the person i love (or at least i think i love him) n he’s respons was ” r u nuts?”๐Ÿ˜ฆ n that was the most embarrassing moment of my life. but years after that when i think about what i did, i feel great cos i was brave enough to confess. turns out he was such an a**.

    ps: swordman is a girl, she confessed to a guy ^_^

  2. ku lari ke hutan kemudian menyanyiku
    ku lari ke pantai kemudian teriakku
    sepi sepi dan sendiri aku benci
    aku ingin bingar aku mau ke pasar
    bosan aku dengan penat
    dan enyah saja kau pekat
    seperti berjelaga jika ku sendiri
    pecahkan saja gelasnya biar ramai
    biar mengaduh sampai gaduh
    aih..ada malaikat menyulam jaring laba laba belang ditembok keraton putih
    kenapa tak goyangkan saja loncengnya?
    biar terdera
    atau aku harus lari ke hutan
    belok ke pantai??

    >>sajak dian sastro

  3. waaahh… ttg seseorang…

    emm… we may feel that we love that someone, that’s not love kot ecah… love is something that both of us can feel… that is just ‘rasa’… saya rasa saya suka lelaki itu… tapi, tatau lelaki itu suka saya ke idak… to go to love (cinta) path, waaahh, u need to have a lot of ‘rasa’… haha… emm… ini saya baca Dr HM Tuah punya tulisan…๐Ÿ˜› so, correct me if i’m wrong…๐Ÿ˜‰

    p/s : yang pasti, saya sayang kawan2 suma… korang pun sayang saya, kan??

  4. mcm dh lama sy tidak membaca pos echah yg berbau jiwwo…
    sy suka gak lagu ni. best je
    suka.sayang.benci.rindu. semuanya lead kepada cinta sis.
    good luck!

  5. huhu..i love you all frens. korang pun sayang saya kan?

    swordman, it takes a lot of courage to confess. better to let it go and know the consequences then and there. . maybe you deserve better.

    kak nana dan swordman, lagu ni yes, dari AADC…best kan?

    kak nana dan niza, echah okay jer. betul kata niza tu. heh. pengaruh dr.hm tuah rupanya. masa echah gi sana tak de pulak ceramah niza hehe๐Ÿ˜›

    sufi, nolee…huhu…pengalaman tu…

    mamawafiy, yeah, love you too.

    narcisuslover, hope u re okay with that, eh. cheer up!

  6. echah : ceramah saya buat apa… kalu nak dengar ceramah saya, mai la lagi penang, saya bg ceramah dalam keta… haha… mesti echah x larat nak dengar punya… hahahaha…

Tinggalkan Jawapan

