My mum!

Haha. I love writing about my mum. Here’s another story…

Scene 1.

Mum : New watch, long?
Me : A ah.
Mum : So much money you got?
Me : It’s cheap. After less, it cost me only RM60 something.
Mum : Hmmm (hint*)
Me : No, I am not gonna buy watch anymore. You don’t ever wear it anyway.
Mum : How am I going to wear it, it’s gone. You know it well.
Me : No, if you wore it that day, it won’t get stolen.
Mum : Hmmm….

(My mum’s watch (her last year birthday present, from me) was stolen when our home was invaded by some pencuri while mum’s not home and she didn’t wear that watch while she’s out.)

Scene 2.

Mum : Long, pegi lah masak.
Me : Ma…I got home to eat your delicious cooking but you want me to cook instead?😦
Mum : Huh. Budak ni.
Me : Hehe…

My mum pun terpaksalah masak…

Her birthday is next month. What should I get her eh? I saw her still using the same old handbag that I gave her three years ago. Maybe it’s her favourite. I gave three handbags since 2005 (since I got real job).

p.s : The conversation is after translated of course, I speak kelate with my mum at home. heh.😛

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

26 thoughts on “My mum!”

  1. hahahhaha…baru jah kawe nk raso kagum ko ma demo berspeaking london…

    beli la jam br ko dio. dio tok pakai ari tu sbb saye kot. takut pakai sokmo mudoh ghusok or punoh…kot

  2. ixora, avatar baru tu…dia kuar ikut preference…bleh amik kat setting…

    faruqy, di manakah dan bilakah masanya nak bawa ibunda aku ke spa. ahah.

    sufi, tulah…beli je lah jam baru. eh, jam ari tu mahal tau! ahaha….ari tu ayah aku mari infra, mu tak jupo ngan dia ke?🙂

    p/s : sufi, walaupun avatar mu buruk, tapi aku tau hatimu baik…ecewah…

  3. ermm..kak nana pun cam kagum jap mak echah speaking london..

    mak kak nana, kalo kami ckp omputih dgn dia, dia ok lagik, cuma balas balik in bahasa melayu la… tapi kalo kak nana ckp Ganu dgn dia, mesti dia marah, dia igt kita kutuk2 dia…hehehe…

    akak kalo nk ckp Ganu, dgn ayah je la… sumer org x paham, kecuali kak nana dan ayah..

  4. hoh…meh cacah jawab so so…

    en_me, ada…mano2 pun ada oghe curik…

    t.a.t.a, gi blaja bahaso kelate nga AyUmi gih…

    niza, sayo bersetuju sangat pasal tu!

    ixora..kalu balik berkala2 tu…mak dah tentu ready..

    t.a.t.a, AyUmi tu minoh kelate koh?

    tajudins, yeah….betul tu!

  5. cha cha, AyUmi tu minah kelate yg dah tak de rope kelate dah.. huhu
    hahah cam sy lak sekretari dia.. hahahah

  6. niza…itu saya setuju jugak lah…

    ixora…awak budak lagi…mak mesti tak bagi awak masak…tak konfiden! ahahaha😛

    thatha…oh yeah? bestlah…dio reti dok kecek kelate?

  7. faruq punya idea mmg kaw giler…kat sireh hills spa tak wujud kot….hahahaha sori chah aku bukan nak downgrade sireh hill mu..saje je nak pekena faruq

    ape2 pun aku rasa ko patut bg jam kat ma ko….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s