Tentang Ingin Kembali…

Woo hoo! Bukan kembali terjalin dengan ex-boyfriend. But it is a wish from tata. Mahu tahu “the age time that I wish to go back to”…

Mula-mula mendapat tajuk ini…Bukan lah macam soalan pitikay yang ada 16 jawab 5 tu. Ini hanya ada satu pilihan. Iaitu. Satu. Dan satu itu lah yang kena jawab. Tak ada facts yang perlu dihafal mahu pun akta atau peraturan khidmat awam atau pekeliling yang perlu disebut dan dilampirkan. Mungkin mudah nampaknya.

Saya seriusly berasa tidak ada apa yang saya nak wish to go back. Sebab benda dah lepas kan? Menyesal? Saya pernah menyesal, tapi seboleh2nya saya mengambil sisi positif atas apa yang berlaku.

Sebab itu lah ada perkataan kalau dalam hidup ini. Kalau ia tak terjadi macam ni, ia akan terjadi jugak, tapi dengan cara yang lain. Kalau tak macam ni, macam tu. Entah lah.

Susah nak explain.

Anyways, demi tata….saya cuba jugak fikirkan.

Saya nak kembali pada zaman saya belajar, di Matriks Penang, especially. Masa tu saya bermain2 sangat. Saya tidak belajar bersungguh-sungguh. Lalu saya tidak layak untuk masuk course berteraskan pure science semasa di U. Saya dapat pilihan kelima saya iaitu B.Sc. Human Resource Development. Kalau saya belajar bersungguh dan maintain gred yang baik dalam subjek Sains, tentu lain.

Itu saja.

p.s : Katakan saya dapat course Engineering yang diidamkan, saya rasa cerita saya lain. Haha. Believe it, everything happens for reason.

p.s.s : Saya pernah menyesal banyak kali. Tapi, saya cuba tukarkan perspektif, pandang positif di tempat mana yang patut. Bak kata Ahmad Nabil, lu pikirlah sendiri.

Hehe.😀

P.s.s.s : Saya jawab soalan tak tata?😉

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

7 thoughts on “Tentang Ingin Kembali…”

  1. Hahaha jawab dah tu.

    “Saya pernah menyesal banyak kali. Tapi, saya cuba tukarkan perspektif, pandang positif di tempat mana yang patut”

    ye saya pun selalu mcm tu. tapi tukar perspektif dan fikir yg ini mmg jln hidup saya dan ada hikmah setiap perkara yg berlaku.

  2. t.a.t.a, right, setiap benda yang berlaku ada hikmahnya..kan?

    faruq, ya, yang lepas jangan dikenang-kenang sangat. kalau terkenang sekali sekala tu layan je lah kan…blues… *aku selalu kebluesan*

    buzzybug, keep thinking…heheh…

    AyUmi, ya ya…aku tahu itu…
    😀

  3. berfikiran positif tu bukan terjadi serta merta…mula2 tu memang la ada rasa kesal, marah, sesal, sedih, sorry dan sebagainya…tapi…tulah…fikir lah positif lepas tu. do grief a little while…tapi jangan sampai merosak jiwa dan fizikal sudah.

Tinggalkan Jawapan

