Balik Kelantan. Again!!

Saya balik Kelantan lagi, last weekend. Despite the fuel’s price hike. Of course, I didn’t drive. Balik Kelantan bersempena dengan seorang lagi abang yang akan bertunang.

Perjalanan sangatlah okay. Tapi kepala saya telah pening sebab disogok dengan asap rokok yang bergerak bebas di dalam kereta. Letih betul join2 abang2 ni balik kampung. Tidak sah kalau tidak smokok dalam kereta.

Nasib baik on the way balik ke KL, tuan kereta iaitu en.nan telah mendeclare larangan merokok di dalam kereta. Haha. Kurang sikit kepeningan saya. Kalau tak mahunya EL hari ni.πŸ™‚

My mum sangat lah gembira sebab saya balik. Dahlah besday dia 7hb lepas. Yang ke 50. Muda lagi mak saya tu. Hari yang sama, sepupu saya, baru darjah 4 dah khatam Quran! Jeles betul! Saya pun khatam masa darjah 6! Hari tu jugak, en.fhami selamat jugak bertunangan dengan gadis idamannya. Rupa2nya tunang fhami tu satu aras dengan saya semasa di Eleventh dulu. Keciknya dunia. Satu daerah pulak di Kelantan.

Mungkinkah, bulan 7 nanti saya akan balik kelantan lagi? Oh ho! Wait and see!πŸ˜‰

p.s : Benci betul ngan makcik2 saya yang mengatakan saya gemuk! kalau kata berisi okay jugak.😦

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

24 thoughts on “Balik Kelantan. Again!!”

  1. kalau balik kelantan ikut kuala lipis pasti lalu dekat rumah aku sebab rumah aku di KM 287 ke KB. Kalau next time balik pasti nak bertunanglah tu!! Tahniah

  2. bug, don’t worry that plan is still on, insyaAllah…

    alberangque, owh. rumah di tepi jalan ke? bertunang? owh….mungkin belum masanya… hehe….

  3. musim balik kampung ke skang ni? memula saya.. pastu kak niza.. then kak echah.. erm,ada hati gak nk balik bln 7 ni sbb mmg bln 7 final pastu cuti. malangnya plan nk blk tu kensel kot since cuti seminggu je (kedekut gile uni*** ni) huhu

  4. pirates, yolah. aku simpan cuti aku.

    nolee, apakah? tidak ada apa2. aku tunggu cerita mu. haha.πŸ˜›

    mama, apakah? owh no. owh no. (macam lagu nidji tu)

    ixora…cuti seminggu itu adalah rahmat bagi orang yang berkerja teruk ni…haha…manfaatkan cuti itu ya adik!

  5. izam…amboi! sangat explicit pernyataan itu, silalah berbasa basi sikit2 nak ngorat pun. reject terus cgini…

    buzzy, hunting hunting hunting….

Tinggalkan Jawapan

