Matahariku…

Tertutup sudah pintu .. pintu hatiku
Yang pernah dibuka waktu hanya untukmu
Kini kau pergi dari hidupku
Kuharus relakanmu walau aku tak mau

Berjuta warna pelangi didalam hati
Sejenak luluh bergening menjauh pergi
Takada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi

Dengarlah matahariku suara tangisanku
Kubersedih kerna panah cinta menusuk jantungku
Ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
Tentangku yang tak mampu menaklukan waktu

Berjuta warna pelangi didalam hati
Sejenak luluh bergening menjauh pergi
Takada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi

An officemate adores this song. When I was in my car with my mum, we’ve listened to this song and it reminded me of her. So I told my mum…

Me : My friend likes this song
Mum : Who sing this song?
Me : Agnes Monica, an Indonesian singer…
Mum : Oh! the one who acted in Ku Tlah Jatuh Cinta tu?
Me : A ah… (Wah my mum!)
Mum : She’s also in the sinetron Kawin Muda kan? dot dot bla bla…
Me : Oh! My mum…. [dalam hati]

It seems that my mum knew Agnes Monica. Hehe.

p.s : I love this song as well. Sedih!

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

10 thoughts on “Matahariku…”

  1. saya suka lagu ini kerana agnes memberi tembakan dan selaman penghayatan yang amat baik. permainan vokalnya rencam dan beremosi, relevan dengan melankolik melodi dan susunan muzikalnya yang dramatik

  2. echah, saya dah lama suka lagu ni…
    menusuk jiwa.๐Ÿ™‚

    masa pi cameron tu duk ulang lagu nie je…๐Ÿ˜›

  3. haha lawak la ma kau kenal betul dgn agnes monica ni…bagus la…aku suka cerita kawin muda tu…tiap2 hari tunggu….btw lagu ni mmg best..syahdu gitu

  4. AyUmi…kau selalu tak pernah dengar lagu yang aku letak kat blog…samalah ngan shida….high five lah korang….๐Ÿ˜›

    mama…kau gi mana…kenapa aku kol tak dapat?๐Ÿ˜‰

  5. antara watakยฒ dialog di atas, kata nama khas atau kata nama tempat yg saya tau cuma kereta echah, echah dan emak echah (even tak pernah jumpa) saja!๐Ÿ™‚ yg lain tak kenal.

  6. apa2 la tata…kalau pasal perempuan tak kenal ajer..kalau pasal cowok, cepat ajer…ganteng la….cute lah… hehe..
    ๐Ÿ™‚ nanti i share mp3 ngan tata n ayumi n shida sulong sekali…orait?๐Ÿ™‚

Tinggalkan Jawapan

