Catching Up…

Semalam macam best sebab ada aktiviti sosial yang berguna selepas office hour.

Oh ye, semalam aku telah masuk office lambat sebab aku lupa nak masak ketupat. Hehe, office ada buat potluck jamuan raya [ala2 litiumonline pulak potluck potluck] and aku dengan sukarela menawarkan diri bawak ketupat. Tapi ahad tu, aku keluar berjoli2 and bila nak tidur tu, baru aku sedar…aku kena masak ketupat… Masa tu dah kul 12 lebih. Ketupat pun aku tak beli. Nak keluar, jiji telah diblok oleh chevy [kete nolee] and nolee pon dah tido…Hoho. Ngeri. Terpaksalah aku tido jugak, tapi nak tido pun tak dapat. Tapi tertido jugak. Heheh.

So, pagi2 tu selepas Subuh and lepas consult nolee [yang tengah iron baju] kat mana nak carik ketupat segera, nasib la nolee bagitau kat petronas mesra tu ada jual ketupat segera adabi….Alhamdulillah. So, tanpa melengahkan masa aku drive jiji gi mesraaaa…. [ala2 bob af2]…Nasib ada.

Masaklah ketupat tu, kul 9.45 pagi lebih kurang aku sampai opis. Dah la parking biasa aku [aku takde parking pun sebenarnya] kena kidnap…selamba je aku parking tempat sape2 ntah yang kosong hohoo… biarkan. Asal aku sampai dengan selamat. Majlis planned start kul 11.30 pagi lebih kurang, alhamdulillah, sempat la nasik himpit [atau fadh kata nasik yang dihimpit-himpit tu] tu sejuk untuk dipotong, tak sejuk sangat pun, aku suh staff masukkan dalam peti sejuk…hoho…

Petang semalam, kawan aku, si Lukman datang… Jumpe dia kat alamanda. Hihi. Kelakar sebab dia datang bawak students dari UTM. Dia sangat bengong dan adalah kelakar bila jumpe dia sebagai lecturer. Hoho. Masa kami lepak di starbucks, baru dia perasan kenapa students dia merayu2 nak singgah alamanda, hmmm diorang nak berdating rupanya. Tapi diorang bukan budak sekolah, dah masuk U pandai2 la kan…So, kami tengok dari jauh jer.

ย ini lukman, lecturer yang cute.

Lukman balik dalam 6.30 pm, curfew beb, balik naik bas UTM, bawak students. Hihi. Then, aku sambung lepak2 di sushi king ngan paris, oren, fish and hasina. Diorang puasa… Makan adalah sangat banyak, tambah2 ada sushi bonanza. Hihi. Lepas berbuka dan bersembang ala kadar, mengupdate2 dan menggosip-gosip, kami pun pergi solat maghrib. Oh ye, dapat souvenir dari Singapore, from oren, tq girl!

Masa nak pergi surau, aku terserempak ngan hani’s husband. Hoho. Hani was a coursemate, geng la masa UPM dulu. Last time aku jumpe dia, maybe one and half years lepas, masa tu dia pregnant and semalam jumpe, anak nya si rizki tu dah bleh berjalan2…

So, after solat, aku dah berpecah2 ngan geng bukak puasa, then sambung lepak di Rasa ngan hani’s family.

Hoho. Rasa sangat best sebab dapat jumpe kawan2 yang lama tak jumper. Hihi.

Tu jer.

p.s: Lama pulak tak buat karangan. I think I had a good Monday yesterday. Hopefully you guys too. Cheers!

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

19 thoughts on “Catching Up…”

  1. lukman memang comel. cute, ala2 tuan presiden, hoho.

    t.a.t.a, memang la nasi himpit, tapi dekat plastik dia tulis ketupat segera adabi… hihi…
    ๐Ÿ˜›

  2. chah, i actually can made my own nasi himpit. caranya senang:

    basuh beras,
    masukkan dalam plastik lebih sikit daripada setengah isipadu plastik tu.
    lilinkan plastik dekat hujung dia.
    buat lubang2 kecil pada plastik guna garpu supaya air rebusan boleh masuk.
    rebus sampai masak. kena awas supaya air tak kering.
    tos.

    lebih kurang macam ketupat segera tu tapi lebih jimat. cuba la.

  3. Jangan percaya tulisan pada bungkusan itu. mereka telah suka suki menukar nya menjadi ketupat. nasi himpit is nasi himpit and ketupat is always ketupat. nasi himpit cannot be ketupat and so is ketupat, oke?

    chet.. emo pulak. hahah

  4. shida, ada jugak perasaan nak buat sendiri, tapi puas recall, masa zaman dulu time tolong2 mak masak, but to no avail. satu faktor failure ialah, umah ku tidak ada plastik yang selalu diguna untuk buat ketupat/nasi himpit tu… nanti next time i’ll try…

    t.a.t.a, but anyways, ketupat/nasi himpit adabi tu ada sikit2 aura berbauan daun kelapa…betul, sedap sangat bau dia bila masak…takpelah..ketupat nasi ke nasi himpit ke, still bila potong2 rupa dia sama jer…

    jangan emo emo okay…๐Ÿ˜›

  5. ye, kak nana jumpe dia kat kenduri kawan echah yang skulmate si lukman ni jugak…kat melaka…
    gambar tu kak nana kan yang amikkan… hihi buat2 tanya pulawk…

    comel kan dia kan?๐Ÿ˜›

  6. lanun, tu gambar aku ngan lukman tu gambar kenduri kat melaka yang aku pergi before aku gi wedding kau…hoho…

    lukman kata dia single lagi…nak sambung phd dulu katanya…sabar ye..๐Ÿ˜›

  7. alahai aku plak yg ngeri baca cerita ko terlupa nak beli ketupat segera utk majlis makan2 tu…nasib baik ada kat MEsra kan……kalau tak selamba jer la ko dtg bwk perut hahaaaaa

Tinggalkan Jawapan

