Spec baru. Hihi.

*this, however is not my specs.๐Ÿ™‚

Isnin lepas, sempena deepavali, saya telah menghadiahi diri sendiri sepasang cermin mata yang berkuasa baru. Hmm, and rasanya paling mahal seumur hidup ini. Tapi untuk kegunaan sendiri kan. Berbaloi lah dengan tuntutan kerja yang memerlukan lebih kepada penggunaan komputer yang akan meletihkan lagi mata yang sedia letih ni.

Buat kat jusco. Sebelum pilih pilih frame dan bincang pasal lense, saya test la kuasa [power] mata saya yang memang sedia rabun ni.

Terkejut juga, setelah hampir 11 tahun saya jadi specky girl, first time, power spec tu turun. Dua-dua belah pulak tu.

Mungkin that’s why kepala kerap sakit2 bila terlebih menghadap pc, sementelah, kerja saya berkaitan sistem. Ingatkan bahana cuti raya lama sangat sampai mata dah tak terbiasa dengan skrin. Bila dah duduk lelama tu, bila berdiri, mata rasa berpinar2, rasa macam nak pitam. Kawan-kawan kata mungkin sebab darah rendah. Makan tak jaga. [Memang pun].

Tapi still, suprised kan. Power turun!

Teringat pulak cerita ini. Rupanya sekarang ni, saya pun macam cerewet jugak nak buat spek baru. Hihi. Hampir sejam jugak la melepak di situ. Dengan en.zul.

Tak siap lagi spek tu. Entah bila nak gi ambil.

Hari ni nak gi main badminton lagi!

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

18 thoughts on “Spec baru. Hihi.”

  1. power turun??? saya punya power makin naik… kawan saya cakap dalam usia kita ni power spec akan maintain je… xkan naik.. or maybe akan turun… huhu… adakah saya kurang normal? huwaaaa…

    saya pun nak menghadiahkan diri saya spec… tapi tunggu krismas lah… hadiah krismas… hahaha…

  2. saya pun tekejut power turun. hehe. semua tanya makan apa chah sampai power leh turun. hehe.

    okay. takpe. berusahalah! semoga mata niza dapat spek baru come christmas!

  3. cikf, kali ni saya buat full frame. muka kecik? mesti cute. muka saya panjang, macam kacang. tapi cute jugak. hehe๐Ÿ™‚

    ixora. ye, sis…power spek buleh naik turun…tapi biasanya naik la. tapi bila dah sampai certain age, power akan stabil jer… kalau naik pun, sikit2.

    eh…xora, bila nak belanja i tengok wayang ni…๐Ÿ˜›

  4. saya dah lama tak pakai specs. dulu selalu pakai contact lense tapi tak bagus kepada mata.

    now dah lasik. ok la. bangun pagi rasa tenang, tak perlu meraba-raba lagi.

Tinggalkan Jawapan

