Kalau tak membantu.

Ada kawan pernah tulis dalam blog dia, katanya,

hidup ni, kalau tak membantu, jangan menyusahkan.

Betul kan?

Hari ni dapat surat taraf berpencen. Tapi bukanlah bermaksud sudah masanya untuk saya pencen. Belum lagi. Ada 30 tahun lagi. InsyaAllah, kalau umur panjang dan kesihatan mengizinkan. Ya, masih sempat kalau nak dapat title Dato’ ke Datuk ke… Haha.

Tulisnya dalam surat itu, ayat standard. [lebih kurang macam ni lah ayatnya. Salinan surat tu belum sampai ke tangan saya. Hanya menjenguk di timbunan meja rakan sekerja tadi.]

Semoga puan dapat berkhidmat dengan lebih tanggungjawab dan cemerlang pada masa hadapan.

InsyaAllah. Dan Alhamdulillah.

Oh ya, Grey’s malam tadi memang best. Dah lama saya tak menulis pasal Grey’s kan? Baru ada semangat kebelakangan ni nak menonton. Saya selalu menyukai kata-kata di hujung cerita tu. Sangat berkaitan kadang-kadang.

 

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

21 thoughts on “Kalau tak membantu.”

  1. kita ni sampai mati pun perlukan bantuan org.
    takkan nak gali kubur sendiri kan?

    jadi, kita pun kena lah ringankan tangan membantu.

  2. buzzy…ye betul tu. pi main jauh2. tak pun buat dek jer. hehe.😛

    kak nana…couldnt agree more.

    buzzy lagi, kadang2 kena ngan hidup sendiri kan?😉

  3. malam tadi pasal chemistry.
    ni ada echah jumpa.
    Before we were doctors, we were med students, which meant we spend a lot of time of studying chemistry. Organic chemistry, biochemistry, we learned it all. But when you’re talking about human chemistry only one thing matters: either you’ve got it or you don’t.

    here’s the address. http://www.greysanatomyinsider.com/

  4. oh ye. malam tadi episode 7. physical attraction/chemistry reaction.
    tapi kalau tengok websitenya, kita memang dah tertinggal dah. sekarang season 5 kut. kat malaysia baru season 3.🙂

  5. knizam…Alhamdulillah. naik pangkat? macam naik benar. naik ke gred tinggi sket je.🙂

    cikf=), betul betul! hidup ni kena la tolong menolong kan. maklumlah. hari ni hari orang, esok lusa mungkin hari kita pulak kan…

    gerek….betul tu. kalau boleh tak nak susahkan orang tua bila dah besar2 ni. tengok la grey kalau ada masa. ari selasa jam 10 malam di star world.🙂 takpun beli jer dvd pirate. wah.😛

  6. hahaha..tapi ayat tu sekrang dah jadi mcm ni

    ” kalau tak menyusahakan tak boleh ker?” hahahhahahaha
    kalau zaman P.Ramle kata ” kecik-kecik tak nak mampus,sudah besar menyusahakn org.!!”..haha

    ok kan komen aku..heheh

  7. kantoi..bulehlah…

    ayat p.ramlee sampai bebila pun aku ingat…

    tata, itu terpulang kepada pendapat kita la. kalau rasa tak bertanggungjawab tu, pandai2 la kan…ubah ke arah yang lebih baik…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s