Bila Cuti

(Lebih sikit)

Saya sedang memandu. Di jalan Kuala Krai-Gua Musang yang agak merbahaya tu. Agak laju. Kereta tak banyak. Tetiba tipon berbunyi.

Alamak, bos called!

Jawab je lah.

Gaduh sikit sikit. Bos carik fail rupanya. Saya kata dalam kabinet tu la. Tak pun di mana-mana dalam bilik saya tu.

Sekejap lepas tu bos called lagi. Tak jawab. Saya sedang memandu ni.

Lepas tu ada lagi called masuk. Saya jawab. Bercerita sikit sebanyak. Selesai.

Sekejap ada call lagi. Saya biar je. Saya sedang memandu ni.

Hari ni. Masuk office. Officemate beritahu, bos dah jumpa fail tu. Di atas laci, di bawah meja. Haha.

Di situ rupanya fail tu.

Hmm…

p.s : Sampai rumah malam tadi, pukul 10 malam. Gerak dari rumah lepas Zuhur. Terima kasih kepada rakan2. Sani, Nolee, Azra dan Roslan. Thanks kepada my bro yang jadi co driver. Huh.

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

6 thoughts on “Bila Cuti”

  1. sebelum cuti saya dah report…bos kata okay…then tetiba big boss carik boss tanya pasal ni. tu yang havoc tu. hoho. anyway, setakat ni, dah setel. hoho.

  2. kak nana tak suka jwb call kalau sedang memandu.
    takpun, jawab gini “saya sdg memandu.bye”

    hohoho. (ni gelak versi xmas)

  3. thebanker. baru terbukak pintu hati nak melawat sini. terima kasih. cuti panjang2 tu balik la. best sikit. lama sikit drivenya. hihi.

    peminatjutawan, baiklah. saya akan elakkan kejadian yang sama pada masa hadapan.

    kak nana. echah dah cakap macam tu. dengan harapan bos akan mengerti. but bos will be bos kan. ada rule tu. ada dua rules. no. 1, bos is always right. no.2, refer to rule no. 1. huhu.😛

Tinggalkan Jawapan

