Buat apa?

Breakfast with Oren. On the way home, nampak mamat comel kat tempat basuh kereta. Tetiba aku pun nak basuh kereta. Actually nampak dia kat mamak breakfast lagi. So, guess what, aku pun pergi basuh kereta juga. Haha. Takpelah…bukan ada kerja nak buat pun. Lepak jelah. Baca metro ahad. Mamat tu memang comel. Pada pandangan aku lah. Pandang-pandang je. Takde tindakan susulan. Aku ni kan pemalu. Haha.

Entahlah wajar ke tak tindakan aku membasuh kereta pada keadaan cuaca yang tidak menentu ni. Macam semalam aku jemur kain, pergi kenduri, cuaca tenang saja. Sampailah bila aku tertidur petang tu, tetiba hujan pulak. Dahlah jemur comforter. Nasib cepat tersedar dan bertindak pantas. Huhu. Dan, sambung tidur balik.

Ni pun macam nak hujan. Argh.

Masa menunggu kereta nak basuh tadi, pun masih aku berkira-kira, betulke tindakan aku ni. [Pergi basuh kereta sebab mamat comel tu ada kat situ.] Haha. Impulse. Oren kata, pergi jer… Haha. Tak boleh pakai.

Harap-harap taj hujanlah. Seronok tengok Jiji dah berkilat dan bersih.

🙂

Have a nice day friends.

 

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

9 thoughts on “Buat apa?”

  1. kalo saya pun saya akan suh echah pi basuh keta… hehehe… ada pemandangan indah x kisah lah jadi apa pun lepas tu… nak hujan ke nak apa ke… hahaha… ini nasihat yang ekstrem…😛

  2. aku basuh kete kat cars international mid valley ari jumaat mlm sabtu yg lepas.. balik umah kol 4 pagi… parking kat luar.. berembun teruk… tambah lg dengan ujan lebat.. smalam dah kotor giler dah… rugi RM35 (basuh dengan wax)..

  3. haha…buzzy, i like…alhamdulillah…tak hujan. sepanjang jalan. cuma malam ni parking kat luar…berembun jugak lah. tapi tak kisahlah…😛

    demang, oh ye ke…kesiannya, hujan tahi burung memang mencabar…nak basuh kete pun jadi malas kan…

    hoho…rm35…buleh basuh kete 5 kali kalau kat rumah ni…kesiannya…takpela..takde rezeki nak tengok kereta cantik lama2…😛

  4. sy penah jugak bt cmtu…x lapar tp nak jugak gi terminal cyberjaya neh…nak tgk mamat 2nd floor punye psl. jd bile dah smpi trminal tu, kene la mkn kan..jd makan la…mkn2 terus berat smkin brtambah…plan diet pun dgn sndirinye tergendala..aisehhh~~ bole ke camtu?

  5. gerek….masa terlalu berharga untuk dilepas tanpa buat apa2…so, apa salahnya, sambil tunggu kereta siap dicuci kita pun cuci mata sekali… hehe.😛 no harm…

    ieja, biasala tu…boleh aje…asal hati gembira dan tak menyusahkan orang lain.🙂

Tinggalkan Jawapan

