Tag : Kesepakatan

Kesepakatan sebab khai dan fiqa dua-dua tag saya benda yang sama. Benda yang sama tapi berbeza. Sebab kena senaraikan 10 perkara pasal dua-dua orang ni. Oleh kerana 2 orang, so bendanya menjadi 20 perkara untuk disenaraikan. Hoh. Apakah.

Senaraikan 10 perkara pasal fiqa. Okay. Bukanlah rapat mana pun ngan fiqa ni. Tapi kalau jumpe ada aja benda yang nak dibualkan. Kan.

  • fiqa bergaya dan kool. dan tak pernah saya tak suka tengok gaya dia.
  • sangat aktif. sebab tu badan dia tough! heh.
  • mathematician. macam adik beradik numbers barangkali. haha.
  • sangat pandai menulis blog. saya suka baca blog dia.
  • hmm agak lemah dengan jalan raya. walau konvoi pun kemungkinan untuk tersesat tetap ada. haha.
  • fiqa pandai main alat muzik. bassist. rockers.
  • happy go lucky. jarang tengok dia down.
  • fesyen rambut dia hmm selalu hot.  ingat lagi fringe zaman dpa dulu. heh.
  • fiqa suka letak lagu yang best2 yang saya pun tak pernah tahu kewujudan lagu tu sebelum dia letak kat blog dia. inspirational la kut.

fiqa….hmm tak tahu apa lagi nak ditulis…

10 pasal en.khai pulak…

  • khai antara kawan terawal yang saya cipta bila join servis
  • muka penuh kesombongan tapi hati banyak baikkkk
  • peminat dan pemilik kereta secondhand. hoho. buleh?
  • pandai menyanyi. khai’s famous quote “setiap orang tentu ada lagu yang sesuai dengan suara dia.”-tagline digunakan untuk ajak orang berkaraoke.
  • kereta dia semua bernama. Tapi ur-ur yang paling comel. Warna merah ala disco.
  • orang johor. Pontian.
  • suka perfume. saya rasa khai suka semua benda yang cantik dan menarik. tapi semua orang suka macam tu kan?
  • sekarang khai ada kat india. berkhidmat untuk negara.
  • khai dah rakam lagu. best lagu dia.😛
  • khai suka makan kepak ayam…dan saya tiap kali makan kepak ayam mesti teringat kat dia…hoho….[betul khai, tak tipu…]
  • khai ni, untuk kau, masa kau baru nak berlepas ke India dulu…

i was the first girl out of your family who’s got the honour to be the passenger of your precious ur ur
we’ve been commuted together from sg.besi to office, for almost everyday, for almost 4 months
u’re responsible for my first big purchase, the laptop…acer jawa sempron…
u gave me the personal loan, in our first months working because i was overlooked when you and other guys had already received the first paycheck…. rm200… thanks so much…
the shopping together….during first months of working [using our first gaji]..haha
the drive in search of mamak at putrajaya during first 3 weeks of working, couldn’t find it then we went to UPM instead hoho…
the drive, kononnya nak lalu hospital serdang, when it [the jalan] was not even opened yet at that time…
the last time we had chicken wings together…
the many times I’ve found you sleeping in your car while waiting for me at sg.besi lrt
the fight we had thru emails (
the excitement when we first got our extension number, our name card etc…

Novel kegemaran…

Sebenarnya ada banyak novel yang saya suka baca. Tapi yang paling berkesan ialah His and Hers, dari Mike Gayle. Mungkin sebab itu buku pertama dari beliau yang saya baca.  Saya sebenarnya suka semua novel dari Mr. Gayle. Dan saya ada hampir kesemua novel dari dia. Lain-lain, saya suka Shopahalic Series, Undomestic Goddess, Can You Keep A Secret dan Remember Me dari Sophie Kinsella. Yang terbaru, paling berkesan ialah The Widower, dari Ray Kluun. Saya berhajat nak cari lagi novel dari penulis yang sama… Oh, saya tak pernah berjaya membaca karya-karya dari Pau Coelho. Mungkin nanti saya kena start baca novel novel darinya.

 5 benda [benda] kesayangan saya…

  • mungkin wallet dan semua perkara di dalamnya
  • handphone
  • kereta [Jiji…]
  • koleksi buku2 yang best best…
  • koleksi diari2 saya dari dulu sampai sekarang.

Hmmm. Selesai sudah. Harap2 okay lah.

Saya nak tag :

p.s : Fiqa, i tak rasa dibuli pun.😛

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

25 thoughts on “Tag : Kesepakatan”

  1. terima kaseh la kerana mengetag saya. sob sob sob. boleh digunakan ketika tiada akal mahu menulis.

    aku ada 2 novel paulo coelho. The Zahir and The Alchemist. baca lah The Alchemist. orang cakap best. aku baca tak habis lagi. hahaha. pemalas sungguh nak habiskan ni. isk. isk. isk. masa aku usha collection The PostSecret haritu aku terpandang The Devil and Miss Prym tapi tak terasa plak nak beli. dengar cite cam best gak.

    hahaha. penat weh demang nak pikir 10 perkara pasal kau. ha ha ha.

    1. haha. sama2 AyUmi…nanti kalau kau tandus idea, jawab aje tag ini. haha. aku baru mahu belajar baca paul coelho ni. doakan kejayaan aku yeh. heheh. tulah, kesian demang nak tulis apa pasal aku nih.

      nama buzzy memang teratas sebab dia queen of tag. kan.

  2. chah, tag aku skali haha (ntah hape-hape mintak tag dari orang … aku tadek idea nak update blog).
    anyway, aku nak tambah, (or rather nak edit ) :

    “hmm agak lemah dengan jalan raya. walau konvoi pun (DAN DUDUK DI TENGAH-TENGAH KONVOI BUKAN SEBAGAI FLANKER ATAU LEADER KONVOI) kemungkinan (KEMESTIAN/KEPASTIAN) untuk tersesat tetap ada. haha.” – fiqa, jangan marah!

  3. hantu aimi. hahah. u takyah ar cite. huhu. camne i nak market diri i ni?

    *down*

    ni la peluang utk mencari bf yg pasti tidak menyesatkan i. LOL.

  4. buzzy, kegemaran…kalau paling gemar, mungkin takde…echah seorang yang adil, suka sama rata jer…hehe…

    fiqa, semoga berjaya dalam pencarian seseorang yang tidak menyesatkan. amiin. haha.😛

  5. am doing fine.🙂
    tag ini jadi panjang sebab saya kena cerita pasal 2 orang kakak fiqa dan abang khai. kalau saya tag medcham, jadi pendek je…
    sepuluh minit buleh siap.🙂
    hope everything will be better this year, for all of us.🙂

  6. medcham…masih ingat tu, time gi kenduri azhar di gombak. haha.

    buzzy, yeah.😛 tulis tu time sedih sebab tak dapat hanta dia kat airport. was stuck in the meeting up until 7 pm. hoho.😛

Tinggalkan Jawapan

