Monday Rush…

Malam tadi keluar dinner dengan azy. Tanya khabar pasal gotong royong office yang aku skip, juga pasal hari Jumaat yang aku cuti. Semuanya okay.

Azy offer lepak rumah dia, memandangkan aku will be home alone sebab nolee outstation ke Kuching. Aku jawab,

takpelah. saya nak gi kerja lewat esok.

Pagi ini. Memang aku masuk kerja lambat.  Tayar jiji meletop dan kritikal selepas flyover dari rumah ke Putrajaya.  Terus kol azy, nasib baik dia masih belum lepas situ.  Azy berhenti dan kemudian, kebetulan seorang lagi officemate, Bob nampak kami dan turut berhenti. 

Kereta Bob, Bob sedang operate jiji dan kereta Azy...
Kereta Bob, Bob sedang operate jiji dan kereta Azy...
tayar jiji before tukar, kelihatan tayar spare sedang bersedia
tayar jiji before tukar, kelihatan tayar spare sedang bersedia

Alhamdulillah, tayar dah tukar dengan tayar spare, jadi bolehlah pandu perlahan-lahan ke bengkel, thanks to en. bob.  Sekali bila dah gerak, azy called.

Chah, kete saya pulak tak leh start.

Terus aku pusing U, called sana sini, sms orang tu orang ini, then dapat nombor helpline suzuki dari en.budu.  Aku temankan azy tunggu mekanik suzuki sampai.  Guna bateri jiji dijumpkan ke bateri kereta azy.  Follow mekanik ke bengkel Suzuki, langsung aku terus tukar tayar jiji di bengkel berhampiran di Bandar Baru Bangi. 

Akhirnya, aku masuk office pukul 11.50 a.m.

Nak lambat sangat. HUHU.

 

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

22 thoughts on “Monday Rush…”

    1. macam terlanggar something la…sebab bunyi dia “bump” macam bunyi langgar something…pastu terus rasa kereta tak stabil….

      echah ingat tepi kereta ke yang cedera…pecah apa2 ka…

      nasib baik tayar jer…kalau body kereta tak tau la…mau menangis…huhu…

      tapi kan, kat tayar tu, ada tanda macam garisan yang sekata tau, di sekeliling tayar tu. musykil gak. sebab tak perasan pulak sebelum ni. padahal masa servis ari tu dah buat sekali alignment dan balancing…

      tak taulah. anyway, thanks to abang chevrolet wqc yang hon dan buat muka concern semasa memotong jiji kat trafik light pagi tadi…😛

      syukur jugak takde kena teruk2…

    1. dugaaaannn….nasib baik tak jadi masa aku drive sorang2 balik dari anta buzzy ke..

      masa aku balik kenduri kau malam tu nak gi amik buzzy ke…

      kan….

    1. dia meletup la buzzy…

      ada bunyi macam letupan…POP!

      pastu saya konfidenkan diri itu hanya small matter…

      sekali big matter… huhu…

    1. kau lalu situ kul berapa? alah…kalau kau nampak kau nak berenti tolong ke…

      kejadian ni lebih kurang pukul 8 am semalam..mesti kau dah sampai opis pun…kan…

Tinggalkan Jawapan

