Jauh Mimpiku

Rasa macam best letak tajuk macam tu. Kan. Itu sebenarnya lagu Peterpan yang aku suka. Oh. Aku suka semua lagu mereka.😛

Ada sesuatu yang membuatkan aku tersenyum sepanjang hari. Senyum dengan sendiri.  It’s weird. And it is almost undefinable.

Tapi terlalu jauh untuk aku gapai. Cukuplah buat aku suka hati setakat ini. Oh! Pelik. Biarlah bermimpi. Betullah kata orang, bermimpi itu selalunya lebih indah dari realiti.

Ada juga kenyataan aku yang akhirnya memakan diri sendiri kan. Bila entah aku mahu belajar. Selalu buat kesilapan. Tak mahu tapi tak dapat elak. Alasan semua tu. Alasan escapism buat diri sendiri.

Masih di pejabat. Dah mengantuk dah. Nak balik. Nak balik. Lapar…

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

4 thoughts on “Jauh Mimpiku”

  1. “Ada sesuatu yang membuatkan aku tersenyum sepanjang hari. Senyum dengan sendiri. It’s weird. And it is almost undefinable.”

    adakah ia berkaitan dgn puisi yg bertajuk “rindu.Hahah” itu?

Tinggalkan Jawapan

