Tak patut…

Lepak dengan oren tadi di NZ. Konon nak melarikan diri dari kegelapan Earth Hour. Tapi bila kat sana bising bising pula kami mamak mamak tu tak tutup lampu. Bisnes beb! Heheh.

Kat NZ tu kan ada macam-macam booth.  Ada satu yang menarik minat aku. Booth Wimax.  Aku try la kan, nak usha usha internet provider, sempena nak pindah pindah rumah ni.   Try panggil promoter tu ke meja.  Tapi tak datang. Jadi sebelum balik tu aku try la nak gi soal jawab sikit dengan para promoter tu. 

Promoter lelaki tu tengah busy so aku decided to go to the girl.  Dari jauh aku nampak she’s smoking. Aku teruskan je ke booth tu. Dengan harapan akan dilayan.

Sekali, she kept on smoking, with the ciggy between her fingers.  Aku dah belek belek brochure tu, tanda orang berminat la kan.  Even the dumbest pun tahu aku ni berminat. Tapi dia buat dek lagi. 

Dalam hati aku;

  • tak puas hati. Aku ni kan customer. Layan a sikit.
  • benci sebab dia merokok time kerja, depan customer.  Tak kisahla kalau waktu malam pun. Kerja beb. Dah kerja kena melibatkan public, haruslah hormat customer. Sopan a sikit.
  • menyampah jugak sebab dia perempuan pulak tu. Even promoter lelaki pun aku tak pernah tengok merokok sambil layan customer.
  • tak kisah kalau nak merokok, tapi tolonglah, bukan depan customer beb! pergi la tepi sikit. entah hape2. [emo pulak ak nih.]

Last-last aku amik je brochure tu bawak balik. Dah hilang satu potential customer.

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

20 thoughts on “Tak patut…”

    1. tu lah tu…

      entah apa2…

      baik lagi makcik info counter yang kat mana tu kita pergi masa tanya surau tu, ingt lagi tak? yang kita cakap keji tu? hehehe…

  1. theme sempena earth hour ke ni?😀 sangat tak patut.amik je rokok tu dari mulut die,patahkan,pastu selambe je cakap,”cik,saye berminat dengan wimax ni,leh tolong explain?”😀 (agak kejam tapi disulami dengan budi bahasa sopan santun yang mermutu tinggi :P)

    1. MIN, ah ah…tak terfikir pun…tapi kalau dah cakap gitu, maksudnya betul la, sempena earth hour..tapi macam nak tukar lagi jer…heheheh

    1. ah ah.
      echah tak comot sangat pun tapinya.
      i dressing meletop tau! hahaha

      mungkin muka tak macam orang mampu pakai internet.

  2. memang sakit hati bile customer tak dilayan kann… tak suke. padahal, business adalah untuk cari customer. ntah hape2 tak layan customer, p layan rokok dia plak..

  3. tulah. benda simpel pun dia tak leh nak digest. i just dont understand la.
    tension maybe. tapi apa salah kalau lari2 ke tepian sikit kan?
    at least dont linger around the booth kalau nak merokok sangat.
    hmmm…

    1. sound…
      hmmm…next time…
      it was like an accident, so fast that i cudnt think of what word to sound her…heheh.

      all i could do was berlalu tanpa kata…

      i cant think that fast, kalau sound nanti banyak pulak perkataan keji yang mungkin keluar.

      huu…

Tinggalkan Jawapan

