Lesung

Pergi Pasarina di Precint 2 Jumaat lepas. Beli lesung jer. Beli juga mangga gajah yang sedap tu. Makan2 dengan staf2 kat ofis.

Beli lesung.  Hehe.

Tahu tak, kalau nak tutup lubang-lubang kecil di permukaan berlekuk (tempat kita letak apa-apa yang nak ditumbuk tu), kita boleh guna hampas kelapa. 

Kakak yang jual lesung tu kata, tumbuklah dulu hampas kelapa kat dalam lesung tu supaya permukaan berlekuk tu jadi rata dan licin.

Hmmm. Ingat muka kau je yang nak licin? Muka lesung pun mesti tau.

Anyway, hidup lebih berseri dengan adanya lesung baru.🙂

p.s : Malam tadi sempat hantar Khai di KLIA. 🙂 Gembira!

p.s 2 : Oh ye, ini gambar reception Sani di UKM ari tu.

Havoc macam di Al Nazmaju!
Havoc macam di Al Nazmaju!

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

11 thoughts on “Lesung”

    1. PASARINA…
      di tapak pasar malam Precint 2 tu. Depan mOF.
      turut dikenali juga sebagai Pasar Malam atau Pasar Tani.🙂
      Pasarina, itu tertulis pada payung payung teduhan mereka.
      Haven’t you ever notice that?

  1. Sebut mangga saja sudah bikin gigi aku berlaga. Bukan sebab terkecur tapi sebab ngilu. Owh gigi ku sensitif.

    Adoii.. ngilu nyerr..

  2. lesung tu yg berat punye ke, yg kecik tu?
    kak nana suka lesung yg besar, ke dalammmmmm.. sgt tu..

    seronok menumbuk nnt..

  3. macam alnaz maju?..hahahaha… lebih lagi kot… huuhu..

    napa nak kena bagi licin eh?..kalu licin lagi lumat eh?..
    huhu..

    saya suka menumbuk juga kak nana.. release tension gitu.. lepaskan geram pada bawang yang ditumbuk.. hihihihi

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s