Memilih…

Hari tu, saya sembang dengan husband Jaja. Kami panggil dia Abang. Sebab memang dari sekolah orang panggil dia Abang. (Jaja kata).

Masa tu kami tunggu Jaja dekat office dia di UTM.

Abang : Kau bila lagi Shah?
Saya : Tak tahu la bang.
Abang : Kau memilih sangat kut Shah…
Saya : Taklah abang. Kalau aku memilih, orang yang aku suka tu lagi memilih. Aku yang memilih ni dah pilih dia, dia tak pilih aku pun. Nampak sangat dia lagi memilih.
Abang : Hish… kau ni ada je…

Pastu abang gelak-gelak dan cerita kat Jaja.

Okay, ini gambar happy family, Jaja dan Abang.

Jaja, Abang and Risha...

Khamis lepas, saya ke Pelabuhan Tanjung Pelepas, bawa delegasi Laos. Diorang naik bas, saya naik kapal terbang. HEHE.

Wakil Laos tu, tanya, “so you can fly from KL to Johor?” Of coursela!

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

17 thoughts on “Memilih…”

  1. Echah.. dah lama tak berkunjung ke blog u. dan sgt comel bila tgk link blog lama saya yg dah lama ditutup tu masih kekal di sidebar.. =p. Blog si es tu pun dah lama tak aktif=p. huhu.

  2. huhu… i malas nak update… nanti i rajin i update… buleh ke i link ke blog u yang baru ni…

    es tu pemalas nak bayar… tapi berangan nak pakai yang bayar2…

  3. memilih tu penting jugak, ye tak? asalkan tak TERlalu memilih.πŸ˜‰

    mesti org laos tu pelik kenape diorg kene naik bas tapi echah naik kapal terbang. hihi.

    1. hihi… taklah… diorang yang deal sendiri transportation diorang dengan travel agent… i cuma buat arrangemet dengan jabatan dan agensi yang berkait yang diorang nak pergi je.. hehe…

      tapi ok jugak naik bas, diorang kata boleh tengok pemandangan dari kuala lumpur ke johor… pastu, kami boleh tumpang bas diorang masa ronda2 dalam kawasan port tg pelepas…πŸ™‚

  4. agaknya orang Laos tu pun nk naik kapal terbang kot? lagi convenient :p

    chah,
    bila musim cuti sekolah cenggini memang ditimbulkan soal memilih. isk

  5. dd, haha, hok ni nampak kemas dan tak serabut sangat… merah yang penting…

    ida, tak, diorang suka jer naik bas…

    buzzy, kan, kira boleh pakai la kesimpulan saya buat tu kan? hihi

  6. bolehlah. takkan tak boleh. tp jangan u termuntah baca sudeyy. hahah=p.

    ye, es tu harap gaji je 6k, tp nak bayar hosting pun.. hmm. malaslah aku nak mengutuk dia echahhh. hahahahahaha.

  7. bos besar? itu betul. tp i adalah sgt amarah bila dia sebagai BOS BESAR gagal untuk memastikan penerima episi ofis kitorang join acara penerimaan prgkt jaypeem yang membolehkan kami bergambar dgn encik kayesen.. lepas tu sempat pulakkk bercuti di tutttttttt. gerammm. geramm. hahah. eleh, kalau dia baca pun kutukan ini, ada i kesahh. *lalala*

    1. en_me, ramai orang mengidamkan ciri2 yang sama… pasal tu susah… banyak persaingan…

      demang, shah tu nama panggilan dari sekolah sampai U… bila dah kerja ni baru tukar nama panggilan jadi echah sebab ramai sangat orang nama aishah masa mula2 masuk kerja gomen dulu…

  8. hahaha..pemandangan ape ada sepanjang jalan JB-KL?

    owh..maybe sebab aku selalu guna jalan tu so aku tak rasa ada pape yang istimewa..

    1. diorang kata boleh tengok agriculture (ladang kelapa sawit, etc) sambil mengalami sendiri kebagusan hi-way kita… pastu dapat tengok suasana kampung..

      tapi tu semua dalam sejam pertama perjalanan je la kut… 3 jam lagi tidur semua hihihi…

Tinggalkan Jawapan

