Ala Yang…

Kehidupan kerja saya dua tiga hari ini berjalan di dalam lingkungan ahli akademik, para penyelidik, pemain industri, dan juga para peeteedee. (yang mana, sudah tentu).

Kegemaran saya, adalah para pegawai (pensyarah dan penyelidik) dari MITrans, yang sangat supporting dan ceria. Walau sibuk macam mana pun, diorang tetap senyum tapi masih serius, sangat serius kalau buat kerja.

Tapi, tentulah ada saja yang menarik perhatian saya, yang menjadi eye candies saya sepanjang bengkel berlangsung. Saja, nak kurangkan rasa bosan.Ā  Hmm. Bila agaknya nak jumpa lagi dengan seorang itu.

Tadi, bengkel berakhir dan ditutup oleh YB TM Miti, selepas itu, saya lepak bersama para urusetia, (MIDA dan MITrans).

Prof yang saya suka tu, tetiba bercerita pasal anak dia. Saya mencelah.

Prof : Tak, tak anak I dah balik offshore.
Saya : Anak prof, umur berapa?
Prof : Hmm. 28.
Saya : Lelaki perempuan?
Prof : Lelaki.
Saya : Wow. Kim salam.
Prof : Ala yang… u lambat…Ā  dah ada girlfren dah.
Saya : Ala. Merajuk a.

Prof senyum dan yang lain-lain gelak saja dengar perbualan saya dan dia. It was fun.šŸ™‚

Bersyukur dijemput ke bengkel ini, dan harap dapat turut serta lagi. It’s an eye opener dan banyak lagi, antaranya menyedarkan bahawa kerja saya adalah banyak!

So, after 3 days fighting the way to Shah Alam, finally I’ll be in the office tomorrow. Hopefully, insyaAllah.šŸ˜€

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

4 thoughts on “Ala Yang…”

    1. buzzy, ahah. i saja bergurau ngn prof tu. diorang memang tahu da perangai i yang galak2 sikit nih. can’t imagine if i were to further study under their supervision.šŸ˜€
      and i wonder why didn’t my lecturer act like them during my uni years..

Tinggalkan Jawapan

