Pengajaran

Sesuatu yang kita rasa kita tak boleh buat tu. Tapi akhirnya kita berjaya buat juga. Malah, bila melihat kembali, kita dah capai lebih daripada apa yang kita rasa kita tak boleh buat tu. Faham tak?

Pengajaran : Belum cuba, belum tahu boleh dipakai dalam situasi ini. Kita takkan tahu keupayaan dan kebolehan kita selagi kita tak mencuba kan? Hmmm. Keberanian dan s(ebenarnya) frasa bolos saja tu memang boleh dipakai lah pada saat-saat kecemasan. Sebenarnya, sesuatu yang terjadi pada satu satu masa tu, memang terbaik untuk masa itu.

Cuma mungkin kita tak melihat sesuatu perkara itu sebegitu pada masa kita melaluinya. Kalau kita fikir kembali pun, kita sendiri ada banyak perkara yang kita boleh cakap; “nasib baik ari tu aku gitu gini gini”.  Sedangkan pada “ari tu” tu, agak-agaknya kita dah keluarkan macam2 sumpahan dan persoalan kenapa jadi gitu gini. (Pengajaran untuk diri sendiri).

Oh. Well. Itu hanya apa yang aku rasa lah. Up to you guys on how you see things.

Get it?

Don’t get it?

Come on!

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

1 thought on “Pengajaran”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s