Beberapa soalan

Berblogging memberi saya sesuatu pada hari Selasa yang lalu.

Saya diarahkan kembali ke pejabat dengan segera walaupun sedang mengikuti satu talk/workshop berkaitan kerja di UiTM. Sempat sampai lunch saja.

Bila balik, saya dihadapkan dengan 6 soalan dari satu magazine, untuk seorang pak Menteri, yang mana semuanya berkaitan dengan kerja saya ni. Soalan dari sudut pandangan industri, bisnes dan ekonomi.

Tahu, blur gila masa dapat soalan tu kena siapkan hari tu juga, first drafnya.

Tergamam dan terblur lagi seketika. Pukul 4 masih lagi di soalan pertama. Aiseh. Terfikir-fikir juga, macam mana nak jawab ala-ala diplomatik politician ni ah. Haha. Akhirnya, saya buat apa. Saya cakap dengan diri sendiri, let’s do it blog style. HAHA.

Blog style saya, saya jawab soalan2 tu seolah-olah saya tulis blog. HIHI. Lagipun first draf, kan? Nanti bos besar saya akan semak dan bincang lagi, from his point of view pula.

Berangan dan berkoya jugakla semasa saya jawab tu. Tak lupa rujuk banyak artikel dari internet dan roadmap dan juga laporan dari consultant semua tu.

Akhirnya, semalam masa sesi semak menyemak dengan bos, dia kata, “Good job”

 

Yeay!

Suka tau! πŸ™‚

 

Dan. Lepas balik outstation, apa kamu buat dulu, report atau claim perjalanan?? Haha.

 

Saya baru siapkan tuntutan perjalanan tapi report baru nak buat ni. 😦

 

Have a great day all!

 

P.s : saya suka lagu Maroon 5, Nothing Last Forever.