Andai aku boleh bercerita

Nota Isnin.

  • Unit baru. Kalau kamu semua selalu baca blog ni tentu tahu setiap kali posting, saya ditempatkan di tempat yang baru. Saya lah penolong pengarah pertama (2005), sayalah pi-es-yu pertama (2008) dan saya jugalah kaypiesu pertama di unit baru ni (2010 to date).ย  Banyak yang perlu dipelajari. Sampai saya pening. Namun dengan setiap tanggungjawab, ada reward nya… dan bila dapat reward tertentu, secara tak langsung akan menjadikan kita lebih semangat dan lebih rajin bekerja. Kalau tak rasa malu dengan reward yang diperoleh. Reward bagi saya bukanlah dalam bentuk ringgit atau baht, (gaji tu biasalah) tapi kesan sampingan seperti outstation kerana kerja.
  • Semakin lama, semakin berat tanggungjawab dan peluang yang diberi untuk jadi yang pertama di tempat ni, lebih berat sebab saya boleh dianggap ketua di unit kecil ini sedang dulu saya ada pegawai atasan segera yang boleh dirujuk.ย  Sekarang, keadaan berbeza, selaras dengan pangkat dan gaji, semua adalah harus lebih inisiatif sendiri dan rujuk ketua hanyalah bila benar benar tak tahu apa, atau di peringkat akhir setelah habis kuasa kita.
  • Bulan ini, rasanya paling penat, ke hulu ke hilir kerana kerja dan juga leisure. Banyak yang perlu difikirkan dan diusahakan. Personal atau hal kerja, semuanya macam bertebaran seperti jala nelayan di Kuala Gula.
  • Kuala Gula, sempat ke sana, dinner di Restoran Terapung. Mahu makan ketam. Sangat nice. Rasa nak pergi lagi nak makan ketam banyak2. Seronok rasa terhuyung-hayang dan terbuai-buai sambil makan.๐Ÿ˜€ Thanks Fisha and family. Tak sempat ambil gambar sebab telefon takde bateri. Tertinggal charger.
  • Trip lagi Rabu nanti. Masih perlu siapkan pembentangan. Tadi pergi ke SIRIM dan habiskan masa setengah jam merujuk hanya bila hendak beli dokumen itu baru dikhabarkan yang standard itu sudah ditarik balik. Sekarang hanya dirujuk kepada International Standard yang sangat teknikal dan dokumennya 200% mahal. So tak beli. Kalau dah ISO, semua negara pun pakai. Apa lagi nak dicerita. Hanya nak tunggu feedback dari Industri. Letih.
  • Okaylah. How’s your Monday?
  • Sangat sibuk. Oh kalau jadi outstation nanti, saya mungkin akan berlari-lari dari KLIA ke LCCT untuk kejar flight. Touch down di KLIA pada 750pm dan next flight balik Kelantan adalah pada 850pm. Do you guys think I could make it? Pray for the delay for Air Asia? HAHA. Naughty!
  • That’s all!

๐Ÿ™‚

p.s : da amik spek baru.๐Ÿ˜€

 

macam cikgu besar tak?๐Ÿ˜€

 

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

6 thoughts on “Andai aku boleh bercerita”

Tinggalkan Jawapan

