Bila mengemas

Salah satu punca keserabutan dalam diri ialah bila bilik tidur, atau self sanctuary kita berada dalam keadaan hiruk pikuk yang maksimum, seumpama tongkang pecah.

Lain-lain masalah jika ada, seperti isu dengan teman serumah, tempat kerja, rancangan televisyen yang membosankan turut menjadi faktor namun, pada pandangan saya, kekemasan bilik tidur itu adalah faktor utama.

Oh. Sebenarnya saya telah menjalankan operasi mengemas bilik tidur, dengan segala surat-surat, diari, buku-buku, alat-alat elektrik, pakaian, cadar, bantal dan sebagainya.

Saya terjumpa rentetan emel saya dengan seseorang, circa 2007. Sungguh kelakar bila baca semula. 4 tahun yang lalu, saya 25 dan dia, ermmm… berapa entah. Malas nak kira. Nanti spekulasi.

Betapa bodoh dan terus terang ketika itu. My, my english tidaklah teruk sangat bila bergaduh. HAHA.

Tapi sekarang, kami masih berkawan macam biasa. Kadang-kadang dia masih jadi “punchbag” saya pun.

Oh. Kehidupan.

Bila kita melihat kembali masa-masa bodoh dan sedih yang lalu, kebanyakkannya membuat kita tertawa, kan.

To friendship, cheers!

with dear schoolmates🙂

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

2 thoughts on “Bila mengemas”

  1. (uhh..kenapa saya tak tinggi2??)

    cha awak tau saya masih simpan barang2, notes, surat masa sekolah. tapi saya harap mak tak buang lagi. abis la memori saya.walaupun dah lama tapi ia tetap jadi barang berharga..

    1. saya dah tak ada dokumen memori masa sekolah. my mum gave most of them up when we moved to a new home in 2000…I was in matriculation back then…
      and it has been 11 years since.. so I guess I just live with them only in my (hopeless) mind😀

Tinggalkan Jawapan

