Solitary

Semalam masa mesyuarat, duduk bersebelahan dengan rakan satu batch.  Tapi agak lama tak jumpa. Rasanya dah bertahun.

Ayat biasa kawan-kawan bila jumpa saya ialah;

“Aishah takpelah, selalu keep in touch dengan kawan-kawan lain.”

Ya. Sebab utama saya sering melepak dan catch up with friends ialah;

saya bujang dan masih sendiri, jadi tidak ada apa yang boleh dibuat kecuali menyesuaikan diri dalam kelompok kawan-kawan, sama ada mereka masih sendiri seperti saya atau sudah berkeluarga.

Bagi saya, menyesuaikan diri bukanlah bererti menyibukkan diri dalam kehidupan orang lain tetapi sentiasa mencari sesuatu untuk diri agar tidak terasa ketinggalan.  Mungkin saya tidak move on dalam urusan jodoh, tapi masih ada perkara lain dalam hidup yang boleh saya pegang dan banggakan.

Ada ke? Hehe.

Oh ya, ada satu soalan standard bila jumpa kawan-kawan ialah;

“bilanya kami nak dengar berita gembira dari awak ni?”

So I said,

“InshaAllah, ada nanti I bagitau :)”

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

5 thoughts on “Solitary”

  1. iye..masa bujang kita ada banyak masa sampai ‘kepuasang’. haha..setiap minggu fikir nak buat apa selepas settle house chores. akhirnya end up dengan paris as part time baby sitter. i think i love this job. haha..

  2. hehehe..kwan lama tu si Alex kah? i think masa bujang lah nak berjimba2 dgn kwn2 kan..kalau kita suka dan jenis outgoing person lah kan. if mcm aku ni, asik ikut mood jer…hmm tak berjimba jgk masa bujang..masa bujang aku, weekend adalah masa layan tv dan anak2 buah..mcm kau kan kampung jauh so kena lah cari kwn2 kan kan..jgn risau lah pasal jodoh…klu allah dah kata ada tu, ada la….

  3. arin… memang gitu…
    my weekend usually filled with ad hoc activities but i like it though…

    mama, no… alex jumpa pagi tadi lepas beli breakfast… i jumpa noorihan dan suhaimi dekat kay-di-en semalam…🙂 yang pasal jodoh tu, well… i tak ada isu sangat kut..😀

  4. haa cacah kala bosan2 mai je main ngan irfan. dia dah pandai jalan ..hari2 main bola je. nanti ko bleh ajar dia main badminton.😀

Tinggalkan Jawapan

