Faham

Banyak perkara dalam dunia ni yang saya tak faham.

  1. beg Longchamp La Pliage La Planette yang ramai orang suka;
  2. orang yang curang, curang satu hal, tapi boleh bermuka dua pula, kata sayang dua-dua… boleh ke macam tu? Macam mana boleh bahagi dua kasih macam tu? tadi saya dengar dalam radio, katanya, kalau dah ada yang pertama, then tetiba jatuh cinta kepada yang kedua, tinggalkanlah yang pertama tu, sebab yang betul2 dia suka ialah yang kedua…. otherwise, tak akan terjadi jatuh cinta pada yang kedua… (susah kan?);
  3. orang yang selalu ada perasaan tak senang hati atas kesenangan/kebaikan/kebahagiaan orang lain…. kalau perasaan yang ni boleh menjadikan dia berusaha untuk jadi lebih bagus/bahagia, takpela…;
  4. banyak….

 

Tapi saya sedar, tak semua orang pun faham dan tahan dengan saya. Oleh itu, biarlah apa orang nak buat.

Tapi….

Kalau boleh, janganlah menyusahkan diri sendiri, dan orang lain juga.

 

Terima kasih.

 

Salam.

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

11 thoughts on “Faham”

  1. yang paling saya x faham n xnak faham….knp lelaki orang bersayang2an dengan isteri orang…kan isteri orang!huhuhu……(sorry…ni kes kat ofis sy..huhu)

    1. kadang2 i terfikir betul ke itu sayang…
      atau pun tipu saja…
      tapi kalau sayang betul2… sangat komplikated lah pasal hati dan perasaan manusia ni…🙂

  2. Fauzani, laki orang sayang isteri orang bagi saya lebih kepada nafsu. Syaitan kan, kalau benda tu makin dilarang makin dia suka.

  3. Saya pun tak faham macamana seseorang tu boleh bahagi dua cinta die… sebab saya tahu saya tak boleh. Bila berhadapan dengan situasi sebegini, memang terpaksa memilih salah satu… kerana tidak adil kepada kedua-duanya untuk dapat hanya separuh daripada cinta sedangkan mereka memberi sepenuh cinta mereka kepada insan tersebut… Huhu…

Tinggalkan Jawapan

