Beberapa hari lepas

Salam…

Isnin lepas, malam saya diserang sakit gigi yang teruk sekali dalam tempoh 7 tahun. HUU. Sakit yang tak boleh tidur punya. Tau dak saya buat apa…. Mula-mula saya letak minyak gamat, okay sekejap jer, dalam sejam lebih tu dapat lah saya tidur… Lepas tu terjaga balik saya letak lagi, letak balm la kumur dengan air garam lah… Semuanya dalam jarak masa dari jam 1200 am sampai 600 am. Hai.

Dalam masa tu juga, saya sempat google, “sakit gigi” hahaha tergelak juga baca pengalaman orang pergi cabut gigi. Macam kelakar pulak. Walaupun sakit tapi bila baca cerita-cerita tu kuranglah sikit rasa sakit.

Pagi Selasa tu, dalam perjalanan ke pejabat saya singgah Petronas sebab nak beli Actifast. Terus makan dua biji, sampai kat pejabat, terbaring jap, sedar dalam 10 lebih tu, sakit teruk…. Terus saya keluar pergi klinik gigi. Hajat nak minta ubat tahan sakit tapi once sampai and dentist check, dia kata boleh cabut sebab belum bengkak. Means selamat la, kan biasanya kalau sakit tak boleh cabut gigi. Memang gigi tak dapat diselamatkan, sudah tahap kritikal jadi jalannya adalah… cabut sajork…

Argghghhghghghghg menjerit jugak lah.

Lepas tu, balik rumah kawan I di Putrajaya ni then tidur sampai petang. Lewat sikit baru gi cari bubur…

Hari ni, Khamis… dah dua hari saya tak makan nasik sebab takut… takut sakit… alahai lompong lak part di geraham saya ni…

Itu sajalah ceritanya.

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

1 thought on “Beberapa hari lepas”

Tinggalkan Jawapan

