Soul sisters

Yes, we have friends, close friends and even bffs but to have soul sisters, is the most gratifying of all, at least for me.

I can name few friends that would always understand me and would tell me what they thought, from their point of views, and they focus on saying the right things (things I NEED to hear) than the things that I want to hear.

Like this conversation of A, B and C.

A : Kenapa setiap kali, I je yang kena? I selalu jadi mangsa
B : Takpe, tak salah buat bodoh je, Allah kan ada
C : U je rasa you yang selalu kena. U je rasa macam tu, sebenarnya semua orang ada ujian masing-masing.
A : I penat lah
B : Orang happy tengok kita jatuh
C : Bentuk ujian tu beza-beza, bahagia, berjaya buat jahat kat orang tu pun ujian sebenarnya, cuma dia tak sedar. Kalau kita duk mengenang nasib, memang kita rasa, kitalah yang paling kuat diuji. Selalu tertanya-tanya, why me? I pun selalu fikir gitu, tapi kita kena kuatkan diri kita sendiri

Most of us are living far away from our family, some had lost fathers, some had lost mothers and friends are the closest support system that we have. I don’t think that at this age we need to turn to our father to help us. I always hope that I could only give good news to my father.

🙂

Pengarang: aishahkay

simple young lady, living happy most of the time.

1 thought on “Soul sisters”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s