Home Service

Bukanlah I maksudkan pasal perkhidmatan dalam negeri. Eh, tak tau pula apa namanya kalau I sedang berangan nak bagi rumah I diservis ala-ala kereta yang kita hantar untuk servis berkala tu.

Jadi, sedar tak sedar, dah lebih 3 tahun I masuk dan menginap di rumah I sendiri. Jadi, tentulah sekali kebanyakkan barang dan peralatan rumah yang sudah sampai tempoh untuk dibaik pulih.Ā  Kawan I, seorang yang pakar dalam hal rumah-rumah ni minta I senaraikan apa perkhidmatan atau rawatan yang I rasa nak buat (terhadap rumah).Ā  Maka inilah senarainya;

  • pewayaran (wiring) untuk kawasan dapur – mengikut pemeriksaan terakhir dari seorang juruteknik, katanya di kawasan dapur tu, di ruang siling, ada wayar yang sudah menjadi korban cik sitikus. Sekarang ni, kawasan dapur tak mendapat bekalan elektrik yang menyeluruh (palam, hood dapur dan lampu tak berfungsi);
  • di bilik air, nak periksa/tukar hos dan kepala shower;
  • pembersihan/pemulihan pendingin hawa;
  • pembersihan rumput yang kalau boleh biarlah berkekalan – ayah I cadangkan supaya rumput tu perlu diracun terlebih dahulu;
  • pembersihan rumah dari makhluk perosak yang lain.

Hmm, I rasa sebenarnya semua pun boleh dibuat asalkan ada peruntukan, kan? I harap kerja-kerja ni boleh dibuat masa I tak ada di rumah, contoh macam I kerja luar selama 4 hari ke? Balik-balik rumah dah cantik. WOW.

Advertisements

2 thoughts on “Home Service

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s